GCS| Nieuwsbrief 15-09: rallyrijden

U kunt de nieuwsbrief ook online bekijken, open de nieuwsbrief online.
 
 
 
Nieuwsbrief Garage Classic Service
 

GCS_logo

Garage Classic Service
3de Industriestraat 21 3133 EJ Vlaardingen
Tel. 010 2238516 / 06 47 151 666
E-mail:
info@garageclassicservice.nl
Website:
www.garageclassicservice.nl

 
 
 
     
   

 

Betreft: Rallyrijden

 

Sinds 1998 zijn Inge en André van GCS een equipe. En ook een equipe waarbij Inge altijd navigeert en André rijdt. Onze eerste kennismaking met de rallywereld was in onze felblauwe Ford Escort XR3i cabrio van 1992. De auto was technisch niet geprepareerd voor rally’s, maar wel in een zeer goede staat van onderhoud. Dat bleek geen enkel probleem te zijn, zodat de XR3i zeer goed mee kon komen in het rallyveld. De extra uitrusting in de auto was niet meer dan een vergrootglas, schrijfgerei en de onvermijdelijke schaalliniaaltjes. In plaats van een tripmaster gebruikten we de dagteller. We hebben in 1998 in totaal drie meerdaagse rally’s gereden waarbij ook de nodige rijproeven op afgesloten terreinen werden gehouden. Daarbij ging het erom de rijopdrachten goed uit te voeren en bovenal de snelste tijd te rijden. Dat was vaak succesvol!

Het rallyvirus hadden we direct te pakken, maar een XR3i tussen die vele leuke, mooie en sfeervolle klassieke auto’s viel wat uit de toon. Besloten werd om een klassieke auto aan te schaffen voor rally’s en vakanties. We vonden een in perfecte staat gerestaureerde Triumph TR 250 met achterstallig onderhoud. Vanaf 1999 tot en met 2007 hebben we er heel veel rally’s mee gereden en onze vakanties mee gedaan.

Toen wij in 2007 met GCS startten hebben we uitsluitend nog eendaagse rally’s gereden. In 2013 hebben we een tweede klassieker (MGB-GT) gereed gemaakt voor dagelijks gebruik, rally’s en vakanties.

Nu na ruim zeven jaar GCS hebben we besloten om ook weer meerdaagse rally’s te gaan rijden. In de afgelopen week hebben wij de vierdaagse SLS-rally gereden. De start was in Spa (B) en de finish op de boulevard in Scheveningen. De MGB-GT uit 1968 is op vele technische en comfortpunten verbeterd en aangepast, echter nog gewoon met de standaard 1800 en 95 pk motor. Als de verkeersomstandigheden het toelieten gaven we de MGB-GT flink de sporen en konden we zo verloren tijd nog aardig goedmaken. De combinatie van goed navigeren, doorrijden waar het kan, een goed samenspel en uiteraard een uitstekende technische staat van de rallyauto hebben ertoe geleid dat we elke dag onszelf verbeterden en telkens hoger in het klassement kwamen te staan. We zijn dan ook zeer tevreden met onze 21e plaats in de tourklasse waar 57 equipes hebben meegestreden om een verdiende plaats in het klassement.

Ons uitgangspunt voor een dergelijke rally is genieten, gezonde spanning om een resultaat neer te zetten en bovenal zonder pech de rit uit te zitten.

Wilt u ook probleemloos genieten van uw klassieker, dan is een goede staat van onderhoud onontbeerlijk. Wij staan weer voor u klaar om uw opdrachten te mogen uitvoeren!

Deze Nieuwsbrief is met grote zorgvuldigheid samengesteld, desondanks kunnen er geen rechten aan worden ontleend.

 
 
 
Wlt u de nieuwsbrief niet meer ontvangen? Uitschrijven
Bijlagen
119_nieuwsbrief_garage_classicservice15-09.pdf