1 | 2 | 3 | 4 | 5

Welkom Namens

Andre & Inge Schoonderwoerd

Jaguar S.type van ondergang gered

 

 

De vers verworven S.type 3.8 (1966) bleek minder betrouwbaar dan gehoopt. Enkele malen liet hij ons in de steek. Het verkopende bedrijf was erg ver bij ons vandaan en bij pech onbereikbaar. Oriëntatie op het net liet maar weinig mogelijkheden voor service in de buurt zien.

GCS in Vlaardingen bleek het dichtst bij. Toen een poging hem daar te laten beoordelen strandde voor de Benelux-tunnel, was de auto-ambulance van GCS de redder in nood. Helaas bleek er bij de beoordeling door André veel meer aan de hand dan een lege accu.

Het heeft veel tijd en inspanning gekost om alle problemen op te lossen, maar uiteindelijk is dat prima gelukt. De persoonlijke zorg voor ons droomvoertuig was optimaal.

 

GertDumans

 

 

Gert Dumans

 

 

Mijn E-type weer helemaal fris

Een jaar geleden kochten wij onze droomauto. Een 40 jaar oude (ja ja zelfs volgens het huidige kabinet een echte oldtimer) Jaguar E-type S 3. Engelse klasse en elegantie met een uiterst krachtige V12 onder de oneindig lange motorkap. Ik zag de auto voor het eerst op de British Cars & Lifestyle beurs in Rosmalen. Op diezelfde beurs ontmoette ik Inge & André Schoonderwoerd voor het eerst. Garage Classic Service was namelijk ook op deze beurs aanwezig als een van de standhouders. Ik kwam met André in gesprek over het mogelijke onderhoud van onze Jaguar XJ. Wat mij direct opviel in dit gesprek was de persoonlijke en professionele benadering. Niet opdringerig maar zeer kundig en uitnodigend.

Enige weken na de beurs kochten wij de E-type van de tweede eigenaar die de auto 30 jaar lang in zijn bezit heeft gehad en helaas vanwege zijn eigen leeftijd de auto moest verkopen. Een auto met historie en een verhaal dus. Jack van der Hoek (Classic Car Taxaties) heeft mij uitstekend begeleid bij de aankoop van deze auto die volgens zijn professionele blik "keihard" was. Jack gaf mij de tip om eerst maar eens een paar maanden te gaan rijden met de auto en dan wat technische en cosmetische punten te laten oppakken door Garage Classic Service. Zo kwam ik dus ongevraagd binnen enkele weken tot 2 maal toe op het pad van deze mensen.

Zo gezegd zo gedaan. Na een zomer met helaas wat weinig kilometers heb ik me gemeld in Vlaardingen met mijn verlanglijstje.

Wat mij direct aansprak was de werkwijze van André. In overleg heeft hij de auto eerst onderworpen aan een zeer grondige inspectie en heeft daarna stap voor stap de zaken opgepakt die nodig/wenselijk waren. Iedere stap goed gedocumenteerd, overlegd en professioneel uitgevoerd. Zoals zo vaak kwam er wat meer boven water dan initieel nodig leek maar alle stappen zijn in goed overleg en zeer professioneel uitgevoerd. Wat ik ook sterk vind is dat André heel veel zelf kan maar ook heel duidelijk en eerlijk is over de zaken die hij niet zelf kan. Voor die zaken heeft hij een netwerk aan specialisten om zich heen en houdt hij de regie in handen.

De E-type heeft een poosje in Vlaardingen gelogeerd en is grondig onder handen genomen. Ondertussen ook nog op de foto gegaan voor de reportage over Garage Classic Service in de Jaguar Gazette. De auto rijdt fantastisch en ziet er prachtig uit. De auto is 40 jaar oud maar weer helemaal fris!! Ik verwacht er nog vele jaren mee te kunnen rijden.

Ondertussen is ook de XJ in Vlaardingen geweest en ook die is na een grondige inspectie weer een stuk mooier en fitter geworden. Zelfde professionele en persoonlijke werkwijze.

Inge en André jullie zijn op alle fronten een voorbeeld en maken de woorden Classic Service meer dan waar!

 

 arthur verweij jaguar e-type

Arthur

 

Mijn Jaguar XK SS heeft weer power!

  

Beste Inge en André:

Ik ken jullie al heel lang (Inge uit haar tijd bij AON toen ik zeer regelmatig haar baas "chauffeurde") en wist van jullie wens om "voor jezelf" te beginnen!

Als gepassioneerd Engels auto-liefhebber kon het dus ook niet lang duren voor ik me meldde als klant, weliswaar met m'n oude getrouwe Mercedes 123 280TE voort een uitlijn-klus....zeer tevreden!

Kort geleden bracht ik m'n XK-SS bij je.....beetje jammer zo'n replica maar de "fun" is er niet minder om...900 kg auto met een 3,8 ltr XK motor en 3x weber om de dorst te lessen.

Kleppen stellen, ontsteking repareren+afstellen en die drie Webers in bedwang krijgen! Het lukte je zeer goed, dank hiervoor...ik kan de straatstenen er weer uittrekken!

Daarna m'n 4 spaakwielen van de mk1 balanceren zodat we met een mooi rustig stuur, de motor 3000 RPM in de O/D naar de Goodwood Revival kunnen rijden:

daar moet je echt een keer tijd voor maken, dan drinken we er een lekkere Pint en kijken naar de mooiste auto's van de wereld!

 

 jaguar xk ss dik samsom

  Dik Samsom - Jaguar XK SS

Mijn Daimler in topstaat!

Denkend aan André en Inge van Garage Classic Service komen de woorden kwaliteit, transparantie en klantgerichtheid naar boven. Een anekdote schetst dat beter dan wat dan ook.

 

Mijn Jaguar Daimler XJ40 uit 1992 wordt sinds een jaar of 3 onderhouden door Garage Classic Service. Na een volledig doorlichten en aanpassen in stappen is de voiture in topstaat en rijdt altijd en als nooit te voren. Wat echter nog miste was een van de vier orginele wielcaps met logo voor op een wieldop. Na ruim een jaar, belde Andre op een zondagochtend vroeg op. Hij liep op een beurs in België en kwam de wielcap tegen. Of ik het beestje wilde hebben voor 10 euro...

Af en toe leen ik mijn Daimler aan hem uit voor een beurs. Doet u de motorkap maar eens open en oordeel zelf.

 

Rob van Wordragen, Daimler XJ40, 1992

rob van wordragen motor

 rob van wordragen

 

 

Social Media Links