1 | 2 | 3 | 4 | 5

Welkom Namens

Andre & Inge Schoonderwoerd

Mijn BMW 1600-2 kan nu iedere rally aan!

  

Al jaren werk ik aan het verbeteren van mijn grote Rally liefde, mijn BMW 1600-2 uit 1967. Ik meende daar een goede garage voor te hebben gevonden bij een BMW specialist. Het onderhoud ging een tijd lang prima, maar toen we besloten de motor te reviseren werd er door hen een achteraf verkeerd revisiebedrijf ingeschakeld. Ook bleken er achteraf verkeerde Webers te zijn gemonteerd. In 2010 wel wedstrijden met de auto na revisie gereden, maar hij ging eigenlijk steeds slechter lopen. Nog een keer terug geweest bij het revisiebedrijf en in februari 2012 was hij klaar. Wat niet opgelost was, dat was pingelen en het vertrouwen in mijn garage was inmiddels onder nul gedaald.

Bij GCS vond ik een luisterend oor en wij zijn samen naar een door André aangebracht bedrijf Onixx Starcraft in het oosten van het land gegaan om daar een 123-ontsteking in te laten bouwen om het pingelen te verhelpen. Daar op de rollenbank bleek echter dat er van alles mis was met de motor. Ter plaatse heeft Onixx Starcraft van Giersbergen Motorrevisie gebeld en daar weten te regelen dat de motor aangeboden kon worden en met spoed zou worden gereviseerd. De Tulpenrallye kwam snel nader en we wilden wel graag onze inschrijving ook gebruiken.

Met de auto terug naar Vlaardingen waar André alles liet vallen om de motor uit te bouwen en naar van Giersbergen Motorrevisie te brengen. Mede dankzij André was in ik meen 10 dagen tijd de motor weer terug en ingebouwd in de auto. Wij opnieuw naar de rollenbank waar bleek dat de Webers van een verkeerd type waren. Nieuwe laten monteren en toen we bericht kregen dat de auto klaar was die opgehaald en meteen begonnen met inrijden, want ik vind toch dat hij voor een rally als de Tulpenrallye goed getest en enigszins ingereden moet zijn. Helaas bleek de afstelling niet optimaal en uiteindelijk terug op de rollenbank en daarna zelfs met mobiele apparatuur op de weg meten om de sproeierbezetting goed te krijgen.

Het eindresultaat van alle inspanningen van André is wel dat er nu eindelijk een geweldenaar van een Rally auto staat met zoals dat heet ruim voldoende vermogen en vooral een enorm koppel bij lage toeren. Ook latere ervaringen met andere auto's waaraan GCS heeft gewerkt bevestigen de ervaring dat GCS niet de goedkoopste is, wel eerlijk tijd schrijft en berekent en gewoon erg goed werk levert en doet wat is afgesproken en waar kom je dat tegenwoordig nog tegen?

 

Ed Bijster, BMW 1600-2, 1967

 

ed bijster

 

 

Social Media Links