Elektrische stuurbekrachtiging in uw klassieke auto

Inbouw met behoud van het originele karakter van uw auto!

Een elektrische stuurbekrachtiging die geheel verborgen onder het dashboard wordt ingebouwd. Het originele stuurhuis wordt behouden en dus ook de standaard stuuroverbrenging. De mate van bekrachtiging is geheel verstelbaar en is snelheidsafhankelijk. Bij de inbouw wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van originele bevestigingspunten en de beschikbare inbouwruimte, waardoor deze altijd teruggebracht kan worden in zijn originele staat. Onder de motorkap is er geen enkele wijziging te zien, alles blijft origineel.

De voordelen van een elektrisch systeem ten opzichte van een hydraulisch systeem zijn talrijk.

elektrische stuurbekrachtiging

De elektrische motor gebruikt alleen stroom wanneer er stuurbekrachtiging benodigd is terwijl de hydraulische pomp continu wordt aangedreven. Deze verbruikt gemiddeld 3 á 4 pk en veroorzaakt dus ook extra verbruik, zelfs bij rechtuit rijden.

Doordat het elektrische systeem werkelijk snelheidsafhankelijk is, stuurt deze licht bij lage snelheid en zwaarder bij hoge snelheden. De mate van bekrachtiging is verstelbaar middels een dashboard potentiometer en iedereen kan het stuurgevoel afstellen zoals hij/zij dit zelf wil (bijv. meer assistentie bij brede banden en/of sportstuur). Bij hydraulische systemen is er vaak weinig stuurgevoel en geen mogelijkheid om dit bij te stellen.

In het onwaarschijnlijke geval dat de elektrische motor een storing heeft zal de auto exact zo sturen als voorheen zonder stuurbekrachtiging. Bij uitval van de pomp van een hydraulisch systeem zal de auto zéér zwaar sturen.
De elektrische bekrachtiging werkt geheel geruisloos, kan niet lekken en is geheel onderhoudsvrij.