Eelde Classic 2022

 

In het weekend van 26 en 27 november hebben wij een stand op Eelde Classic 2022 in Flowerdome om Garage Classic Service (GCS) te Hoogeveen onder aandacht te brengen.

Op onze stand staan wij met onze Triumph TR 250 uit 1968 die wij te koop aanbieden. Op onze website https://www.garageclassicservice.nl/tr250-te-koop/ is een uitgebreide omschrijving gemaakt van deze zeer bijzondere en in uitmuntende staat verkerende klassieke auto die in 2015 bolt-on-nut is gerestaureerd. Kosten nog moeite zijn gespaard in zowel technische als cosmetische zin. Deze klassieke auto rijden wij al sinds 1999 en na de restauratie in 2015 zijn uitsluitend nog plezierritjes gereden. Omdat wij al 3 jaar met pensioen zijn en nog volop actief met ons garagebedrijf hebben wij daarnaast een andere vrijetijdsbesteding gevonden. Met een youngtimer cabrio en een moderne caravan hebben wij al meerdere vakanties gehouden in zowel Europa als in Nederland. De TR 250 wordt helaas nog maar sporadisch door ons gereden en is het tijd om een nieuwe eigenaar te vinden. Is uw interesse gewekt dan nodig wij u graag uit om in Eelde onze stand te bezoeken. En uiteraard is de TR 250 ook bij ons bedrijf te beoordelen, proefrit te maken, inspectie op de brug doen en elk technisch onderzoek door derden is toegestaan.

Op onze stand hebben wij ook wat materialen en (gebruikte) onderdelen uitgestald die wij te koop aanbieden.

Wij kijken met belangstelling uit naar uw komst en zien u graag in Eelde of Hoogeveen verschijnen!

 

TR250 te koop

(Ook voor lange bestuurders zoals André met zijn 1,90 m!)

In 1999 hebben wij onze eerste hobby auto Ford Escort XR3i cabrio verkocht en hebben sindsdien een echte klassieke Triumph TR 250 uit 1968 aangekocht. Alles wat je met een klassieke auto zou kunnen doen hebben wij ook echt gedaan! Leuke binnenweg ritjes in Nederland, vakantie trips door Europa en bovenal heel erg veel rally km ’s zowel in NL als in Europa gereden.

APK plicht voor auto’s van minimaal 50 jaar vervalt.

APK plicht voor auto’s van minimaal 50 jaar vervalt.

Voor de klassieke auto’s die op 01-01-2021 de leeftijd van 50 jaar hebben bereikt zal de APK plicht komen te vervallen.

Omdat per 01-01-2021 de APK nu leeftijdsgebonden is en niet meer uitsluitend de groep klassieke auto’s die een DET (= Datum Eerste Toelating) hebben vóór 1960 zal de omvang van het aantal APK vrijgestelde klassieke auto’s dagelijks toenemen.

Oldtimer Caravan achter de klassieker

Garage Classic Service is op zoek gegaan naar een oldtimer caravan die wij achter onze Triumph TR 250 konden meevoeren. De zoektocht naar een geschikt model leidde als snel naar het merk Constructam uit België

Loslopende onderdelen na een grondige restauratie van de klassieker

Als een klassieke auto geheel of gedeeltelijk uit elkaar is geweest en alles weer tip top in orde is gemaakt, dan wordt het cosmetisch aspect natuurlijk niet vergeten. Ook alle losse onderdelen worden na een grondige inspectie meestal weer van een nieuwe laklaag voorzien, zodat ze er ook weer als nieuw uitzien.

GCS bestaat 12,5 jaar

Op 1 december 2007 zijn wij ons bedrijf gestart, een tijd die bekend staat als de beginperiode van de bankencrisis. Het heeft ons niet weerhouden om met vol enthousiasme het bedrijf vorm te geven in een geheel eigen stijl.

Hoofdschakelaar

In onze klassieke auto’s zijn heel wat stroomverbruikers ingebouwd die voor allerlei functies zorgen. Een belangrijk hulpmiddel om storingen te kunnen oplossen is een elektrisch schema specifiek voor jouw merk, type en bouwjaar klassieker en feitelijk onmisbaar.

Werking van de ontsteking van belang

Werking ontsteking van groot belang

Een ontsteking in de benzinemotor van een klassieke auto is regelmatig de oorzaak van problemen. Het is een storingsbron die tot problemen kan leiden. Dit komt voor wanneer de technische staat en/of afstelling onvoldoende zijn. Bijna alle ontstekingen zijn uitgerust met conventionele contactpunten, centrifugaal- en/of vacuümvervroeging.

Zo voorkom je pingelen en nadieselen

Pingelen en nadieselen

Bij klassieke auto’s wordt er met een bepaalde regelmaat vastgesteld of dat de motor pingelt en/of dat de motor bij het uitzetten gaat nadieselen. Als de motor pingelt, kan dat op den duur ernstige motorschade veroorzaken. Wat zijn pingelen en nadieselen precies en hoe voorkom je het?

Klassieke koelvloeistof motoren

Koelvloeistofsystemen van motoren

Water gekoelde motoren zijn favoriet in de klassiekers. Met waterkoeling kun je veel gerichter en effectiever koelen dan met lucht. Waterkoeling is veel gecompliceerder en verlangt goed onderhoud