APK plicht voor auto’s van minimaal 50 jaar vervalt.

APK plicht voor auto’s van minimaal 50 jaar vervalt.

Voor de klassieke auto’s die op 01-01-2021 de leeftijd van 50 jaar hebben bereikt zal de APK plicht komen te vervallen.

Omdat per 01-01-2021 de APK nu leeftijdsgebonden is en niet meer uitsluitend de groep klassieke auto’s die een DET (= Datum Eerste Toelating) hebben vóór 1960 zal de omvang van het aantal APK vrijgestelde klassieke auto’s dagelijks toenemen.

Oldtimer Caravan achter de klassieker

Garage Classic Service is op zoek gegaan naar een oldtimer caravan die wij achter onze Triumph TR 250 konden meevoeren. De zoektocht naar een geschikt model leidde als snel naar het merk Constructam uit België

Te koop MGB-GT van 1968

Wij hebben onze MGB-GT in 2014 compleet “bolt on nut” gerestaureerd. Er zijn aan de MGB-GT veel wijzigingen doorgevoerd die het rijden, comfort en gebruik positief hebben beïnvloed.

In een bijlage vindt u alle wijzigingen en opties die zijn aangebracht. De grote voordelen zijn een uitermate strak sturende auto die een hoge mate van rijcomfort biedt en erg betrouwbaar is gebleken.

Loslopende onderdelen na een grondige restauratie van de klassieker

Als een klassieke auto geheel of gedeeltelijk uit elkaar is geweest en alles weer tip top in orde is gemaakt, dan wordt het cosmetisch aspect natuurlijk niet vergeten. Ook alle losse onderdelen worden na een grondige inspectie meestal weer van een nieuwe laklaag voorzien, zodat ze er ook weer als nieuw uitzien.

GCS bestaat 12,5 jaar

Op 1 december 2007 zijn wij ons bedrijf gestart, een tijd die bekend staat als de beginperiode van de bankencrisis. Het heeft ons niet weerhouden om met vol enthousiasme het bedrijf vorm te geven in een geheel eigen stijl.

Hoofdschakelaar

In onze klassieke auto’s zijn heel wat stroomverbruikers ingebouwd die voor allerlei functies zorgen. Een belangrijk hulpmiddel om storingen te kunnen oplossen is een elektrisch schema specifiek voor jouw merk, type en bouwjaar klassieker en feitelijk onmisbaar.

Werking van de ontsteking van belang

Werking ontsteking van groot belang

Een ontsteking in de benzinemotor van een klassieke auto is regelmatig de oorzaak van problemen. Het is een storingsbron die tot problemen kan leiden. Dit komt voor wanneer de technische staat en/of afstelling onvoldoende zijn. Bijna alle ontstekingen zijn uitgerust met conventionele contactpunten, centrifugaal- en/of vacuümvervroeging.

Zo voorkom je pingelen en nadieselen

Pingelen en nadieselen

Bij klassieke auto’s wordt er met een bepaalde regelmaat vastgesteld of dat de motor pingelt en/of dat de motor bij het uitzetten gaat nadieselen. Als de motor pingelt, kan dat op den duur ernstige motorschade veroorzaken. Wat zijn pingelen en nadieselen precies en hoe voorkom je het?

Klassieke koelvloeistof motoren

Koelvloeistofsystemen van motoren

Water gekoelde motoren zijn favoriet in de klassiekers. Met waterkoeling kun je veel gerichter en effectiever koelen dan met lucht. Waterkoeling is veel gecompliceerder en verlangt goed onderhoud

Wel of niet rijden in de winter?

Elke auto is op de weg gekomen met de bedoeling om die te laten rijden. Nadat een nieuwe auto decennia lang zijn dienst voor een of meerdere eigenaren heeft bewezen kan er een andere status voor de auto ontstaan.